Wednesday 18 December 2013

WEEK 10 成功搵到新既醫生

WEEK 10 Embryo is now a Fetus

Baby is the size of a prune


  • From this week until birth, the developing organism is called a fetus. 
  • The fetus is now the size of a small strawberry. 
  • The feet are 2mm long (one tenth of an inch). 
  • The neck is beginning to take shape. 
  • The body muscles are almost developed. 
  • Baby has begun movement. 
  • While still too small for you to feel, your little one is wriggling and shifting. 
  • The jaws are in place. 
  • The mouth cavity and the nose are joined. 
  • The ears and nose can now be seen clearly. 
  • Fingerprints are already evident in the skin. 
  • Nipples and hair follicles begin to form.

http://www.baby2see.com/development/week10.html

-----------------------------------------------------------------------------------

之前去睇巫醫生, 佢話6月尾會放LEAVE, 所以唔可以幫我開刀.
我一直擔心, 因為一開始我就己經決定要開刀, 而家突然知道睇開既醫生唔得閒,
有D唔知點好. 



突然諗起, 
HACHI 爸既E丈係婦科醫生, 之前又係瑪麗做過婦產科, 
所以打個電話請佢介紹一下有無其他好D既婦產科醫生. 
可能E丈心裡有太多人選, 一時之間都答唔到我地邊個好D, 
我等左一兩個星期E丈都未覆我地. 

咁啱同KITWING 食DINNER, 
佢介紹左佢睇開既婦產科醫生 - 黃婉霞醫生, 
我就記低佢個名, 然後就托HACHI 爸搵多次E丈問下佢意見. 

E丈聽到黃醫生, 無特別唔好既COMMENT, 
(之前俾某D醫生既名佢, 佢叫我地千祈唔好搵果D醫生).
咁, 無特別COMMENT, 即係OK喇, 
我就即刻打電話去BOOK 喇. 

我以為全世界既婦產科醫生都好似巫醫生咁難BOOK, 
原來都唔係既. 
除左即日BOOKING 外, 差唔多想幾時睇都有. 

勁!!

HACHI, 下次我帶你見新醫生, 希望夾到喇!

No comments:

Post a Comment